Følg

Godkjennelse av KeyMailer utsendelse

Hvordan fungerer godkjenningsprosessen?

For at vi i Keyteq skal kunne tilby deg og dine kunder en best mulig service i forbindelse med utsendelsen av dine nyhetsbrev trenger vi din hjelp. En helt essensiell del av e-postmarkedsføring er å unngå misbruk av KeyMailer til spamming. Dette sikres ved at alle som bruker KeyMailer holder seg til noen enkle kjøreregler og det vi kaller ”best practice”.

Før du kan sende din første større kampanje (mer enn 500 mottakere eller deromkring), må utsendingen godkjennes av oss for å sikre at utsendelsen er i tråd med vår anti-spam politikk.

Hvordan starte godkjenningsprosessen?

  1. Opprett en ny kampanje, hvor det endelige innholdet er klart til utsendelse. Du kan eventuelt lage et utkast som er så nært opp til den ferdige utsendelsen som mulig.
  2. Gå til  ”define recipients” og velg hvilken liste du vil sende den til.

Hvis listen inneholder flere mottakere enn det nivået du allerede er godkjent for, vil du se et varsel likt det på bildet under. 

Når du er klar til å starte godkjenningsprosessen, trykker du på knappen og går til neste steg.

Snapshot_for_v_ampanje.jpeg

Du vil her bli bedt om å svare på noen spørsmål. Disse omhandler blant annet hvordan du kom i besittelse av e-postadressen du skal sende til og URL til skjemaet hvor dine mottakere har meldt seg på nyhetsbrevet ditt. Når du har svart på disse spørsmålene og trykket på knappen nederst på side vil godkjenningen av dine adresselister normalt sett gå raskt og problemfritt.

Forklaring.jpeg

9 ganger av 10 vil vi godkjenne kampanjen på stedet og sender deg en e-post som bekrefter kampanjen vil være klar til å sende. Dette er normalt en prosess du må gjennomføre en gang. I noen tilfeller vil du kanskje trenge en ny godkjenning hvis du sender til en betydelig større liste. I de fleste tilfeller skal denne prosessen ikke ta mer enn 12 timer å fullføre.

Hvordan kan jeg få godkjenning på forhånd for å unngå forsinkelser?

For å få kampanjen gjennomgått og godkjent på forhånd, anbefaler vi å gå gjennom trinnene som er nevnt ovenfor (lage kampanjen, importere innholdet og velge mottakere) en dag eller to før du planlegger å sende kampanjen. Dette vil gi oss mer enn nok tid til å godkjenne utforming og også rikelig med tid for deg å gjøre noen endringer.

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk