Følg

Kostnadseffektiv markedsføring

Når man kjemper om oppmerksomheten til nye og eksisterende kunder, gir god, målrettet e-postmarkedsføring fantastiske resultater. I tillegg til å nå ut til et stort antall brukere, kan man i tillegg måle effekten av enhver kampanje.

E-postbaserte nyhetsbrev kan være av stor betydning for bedrifter når kontakt med eksisterende og potensielle kunder skal opprettholdes.

Slik som den økonomiske situasjonen er i dag, bør alle bedrifter vurdere et HTML basert nyhetsbrev som en del av markedsføringsplanen. Ikke bare for å skille seg ut i mengden av konkurrenter, men også for å la potensielle kunder bli kjent med bedriften.

Skal en sende ut et nyhetsbrev er det viktig å gjøre det riktig. Keyteq kan hjelpe sine kunder med å sende ut effektive og målbare e-mail kampanjer gjennom publiseringsverktøyet, KeyMailer.

Hvordan få abonnenter?

Det kan være lurt oppfordre kunder til å melde seg på direkte fra bedriftens nettside. Kunden må enkelt kunne gi fra seg personalia og velge hvilken informasjon de ønsker å motta fra deg. Kunder bør også kunne melde seg på via kampanjer eller skjema som ligger tilgjengelig i en resepsjon, kontor, ved kassen etc.
La kunden få vite hva et nyhetsbrev inneholder og hvor ofte det blir sendt ut. På denne måten vil ikke kunden bli overrasket når nyhetsbrevet kommer.
Kontaktlisten som opparbeides bør ikke deles med andre bedrifter, da dette er en avtale mellom deg og dine kunder. Misbruk av kontaktinfo fører til missfornøyde kunder.

Hva bør et nyhetsbrev inneholde?

Først og fremst er det viktig å få frem firmanavnet i overskriften. Overskriften kan være kreativ eller nøktern, men den må bygge opp forventninger hos leseren.
Det er enklere å bygge opp et forhold til en kunde når de har åpnet nyhetsbrevet. Gi dem bra innhold og linker til interessante sider og artikler slik at de blir aktive. Oppfordre til en toveis kommunikasjon. En aktiv kunde er en kunde som besøker nettsiden, kjøper produkter eller verver nye medlemmer. Det er viktig å ha kontroll på hvem som er aktive og hvem som ikke er det. Dette vil hjelpe når en skal spisse budskapet i nyhetsbrevet, eller når en skal selektere mottakere.

Skriv nyhetsbrev med godt innhold

Ikke skriv om deg selv, men om hva du vet og kan. Gi kunden en følelse av at de har lært noe og at de har hatt det moro. Inkluder gjerne undersøkelser eller feedbackskjemaer, for hele tiden å kunne forbedre innholdet i utsendelsene.

Utseende til nyhetsbrevet er viktig

Lag et profesjonelt nyhetsbrev både innholdsmessig og utseendemessig. Gjerne med bilder, figurer og videoer. Nyhetsbrevet bør også være designet i tråd med profilen til bedriften, slik at kundene kjenner seg igjen.
Det kan være lurt å få hjelp av noen som har erfaring og kompetanse på området.

Vil du vite mer?

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk