Følg

Redegjørelse for nedetid

Nedetiden 6 juni skyldes et massivt DDoS-angrep på nettsiden til en av våre kunder. Vi har tid til annen angrep på siter, men har aldri hatt angrep i denne størrelsesorden som forekom på tirsdag.

Denne type angrep har kun som hensikt å gjøre tjenesten utilgjengelig, og du kan lese mer om slike angrep her: http://en.wikipedia.org/wiki/Denial-of-service_attack

Ved hjelp av tett samarbeid mellom oss og vår linjeleverandør, ble angrepet stoppet og det er blitt iverksatt tiltak for å at tilsvarende angrep ikke skal påvirke vår øvrige kundemasse.

I tillegg til de tiltak som er gjennomført, er det installert nye analyseverktøy på utstyret til vår linjeleverandør, som hjelper oss å kartlegge og stoppe angrep på et tidligere tidspunkt i fremtiden.

Det er viktig å merke seg at alle våre servere var tilgjengelige, og at det aldri var fare for sikkerheten til systemene og dataene til våre kunder. Det tas i tillegg regelmessig backup til en sekundær lokasjon for maksimal sikkerhet.

Med de tiltak som er iverksatt, har vi stor tiltro til at det blir en god sommer, og vi ser nå frem mot en spennende høst!

 

Vi er lidenskapelig opptatt av web, og hvor viktig dette er for våre kunder. Det har derfor vært en tung uke for oss på kontoret, og vi kan ikke annet enn å beklage de konsekvensene dette fikk for våre kunder i den perioden tjenestene var utilgjengelige.

Vil benytte anledningen til å takke våre samarbeidspartnere FirstIT og BKK for et godt samarbeid i denne situasjonen! 

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk