0

Sjekkliste for nettbutikker fra forbrukerrådet

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2010/nettbutikkundersok?expandedtopic=1292340485.71

Vi har funnet svar på følgende spørsmål:

 

 • Er standard salgs-betingelser lett til-gjengelige, dvs. krever maksimalt 2 minutter leting?
• Må man oppgi person-opplysninger for å finne salgsbetingelsene?
• Blander butikken garanti og reklamasjon?
• Gir butikken riktig informasjon om den absolutte reklamasjons-fristen?
• Gir butikken riktig informasjon om den relative reklamasjons-fristen?
• Gis forbrukerne 14 dagers angrerett etter mottak av varen?
• Stilles det strengere krav til varens tilstand ved retur av varen enn angrerettloven tillater?
• Har butikken kontktinformasjon lett tilgjengelig, dvs. maksimalt to minutter leting?
• Gir butikken opp-lysninger om juridisk navn?
• Gir butikken opp-lysninger om kontaktadresse?
• Gir butikken opp-lysninger om organisasjonsnummer?
• Oppgir butikken e-postadresse eller har kontaktskjema?
• Er boksen for nyhetsbrev forhånds-avkrysset, eller stilles det som vilkår i salgsbetingelsene at man må motta nyhetsbrev?

0 kommentarer

Logg på for å legge inn en kommentar.