Opprett en liste
Før du kan importere medlemmer, må du ha en liste å importere dem til. Gå til Manage Subscribers i hovedmenyen. Da får du beskjed om å opprette en liste. Hvis du allerede har opprettede lister, får du opp en oversikt over disse her.

Gi listen et beskrivende navn, som f.eks. et produkt eller en produktgruppe du selger. Detter hjelper deg til å ha bedre oversikt hvis du får behov for flere lister.

Du kan velge mellom to måter for nye medlemmer å melde seg på listen. Velger du Single opt-in, vil medlemmer bli lagt til denne listen så snart de har fylt ut påmeldingsskjemaet. Hvis du velger Confirmed opt-in, vil de motta en e-post med en link som de må trykke på, for å bekrefte e-postadressen.
Legg til medlemmer
Når du har opprettet en ny liste, blir du automatisk spurt om å legge til medlemmer. Hvis du har fått tillatelse fra medlemmene du vil importere, kan du fortsette importeringen ved å velge om du vil legge til medlemmer manuelt eller importere fra en fil.

Når du legger til medlemmer manuelt, skiller du navn og e-postadresse med et komma og linjeskift. Til høyre vises eksempler på hvordan du kan og ikke kan liste medlemmer når du importerer.
Hvis du skal importere medlemmer fra en fil, støtter KeyMailer import fra filer som skiller ved komma, som f.eks. Excel og Word.
Før du får lov til å gå videre med importen, må du huke av for at medlemmene har gitt deg tillatelse til å sende e-post til dem, og så trykke på Proceed with the import. Bla gjennom for å finne filen du skal importere fra, og trykk så Import these subscribers.
Oppdaterte lister
KeyMailer vil til en hver tid hjelpe deg med å holde dine medlemslister oppdaterte. Du vil finne en oversikt over hvem som har ugyldige e-postadresser, mottakere som sletter kampanjen eller melder seg av, under grafen inne i hver liste.

I feltet til høyre har du flere valg som hjelper deg med å administrere lister og medlemmer.